08 November 2010

Barbra Colour Alike - 442 G. I. Jane

 Actually, the right name of this polish is "Dżi Aj Dżejn" - that's a phonetic version of "G. I. Jane" in Polish language ;) This polish is surprice for me - I don't know any other colours like that. It's something between green and grey or taupe, maybe the right word is khaki. It reminds me some soldier colours, so the name is perfectly matched for me. The first photo is taken in the daylight (cloudy day - again), second - artificial light, third - flash. Polish is creamy, with no shimmer, you need only one or two coats to cover your nails - I've got two. Application is really comfortable and easy-going. If you see some bubbles on the photos - it's fault of the crappy drying drops, not the polish. :< All of polishes from this series are available HERE and HERE. Each of them costs 8zł - it's about 3$.
~~~~~~~~~~~~~~
Właściwie prawdziwa nazwa tego lakieru brzmi "Dżi Aj Dżejn" - po polsku, fonetycznie, swojsko ;) A sam lakier jest dla mnie niespodzianką - nie znam innego o podobnym kolorze. To coś pomiędzy zielenią, szarością, może taupe... Inne określenie, które mi się nasuwa to khaki. Kolor kojarzy mi się z jakimiś żołnierskimi barwami, więc nazwa jest naprawdę świetnie dobrana jak dla mnie. Pierwsze zdjęcie zrobione jest w świetle dziennym (pochmurny dzień - znowu), drugie w sztucznym świetle, a trzecie z flashem. Lakier jest kremowy, bez żadnego shimmeru, do pełnego krycia wystarczy jedna, dwie warstwy - ja mam dwie. Aplikacja jest naprawdę wygodna i bezproblemowa. Jeśli dopatrzycie się na zdjęciach pęcherzyków, są one winą gównianych kropli wysuszających lakier, nie samego lakieru. :< Wszystkie kolory z tej serii są dostępne TUTAJ i TUTAJ. Cena to 8zł + wysyłka, choć oczywiście można je też dostać w stacjonarnych sklepach.

13 comments:

  1. I love this color! It looks like it might be similar to Chanel Khaki Vert.

    ReplyDelete
  2. @Zara I don't have the possibility to compare them ;)

    ReplyDelete
  3. Khaki jak się patrzy :) ładny, ale nie "mój".

    ReplyDelete
  4. Bardzo ładny, gdyby tylko miał jakiś shimmer to pewnie bym go kupiła, za kremami nie przepadam, ale tak czy siak kolorek śliczny :)

    ReplyDelete
  5. I really like this colour:-)
    I saw they site but everything was in polish.Is there a posibility to get that polishes from Croatia,do they sell international?

    ReplyDelete
  6. @nail crazy For now - no, they don't :( But if you're really interested in buying some of them, we could swap ;)

    ReplyDelete
  7. Dżi Aj Dżejn? Heh, faktycznie, pasuje do moro, przynajmniej moim, skromnym zdaniem ;)
    Poprzedniczka- Kamila, pisze, że nie "jej"...
    Ale "mój"... OWSZEM! ;) Bardzo mi się podoba!

    ReplyDelete
  8. No i w wersji moro zobaczysz ją za kilka godzin ;)

    ReplyDelete
  9. ładny ten kolorek, ostatnio mam słabość do zielonego i pochodnych zielonego :)

    ReplyDelete
  10. @Orlica
    Thanks Orlica,but now is a really bad moment for me...maybe some other time :-)

    ReplyDelete

Thanks for all your comments - you make my day! :)
Please, if you like this post or don't, if you have some advice or different opinion, just let me know in a comment :)

Related Posts with Thumbnails